مشاوران چگونه میتوانند رابطه درمانی را بهبود ببخشند؟

رابطه درمانی، که همچنین اتحاد درمانی نامیده می‌شود، به نحوه ارتباط درمانگر و یک مراجع، رفتار، و تعامل آن ها با همدیگر در اتاق درمان اشاره دارد.

امروزه بسیاری از مشاوران این پیوند را ابزار کلیدی در کمک به مراجعان برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود می‌دانند. بنابراین، توانایی ایجاد یک رابطه درمانی قوی و قابل‌اعتماد در حال حاضر یک مهارت ضروری در حوزه سلامت روانی در نظر گرفته می‌شود.

چرا یک رابطه درمانی قابل‌ اعتماد بسیار مهم است؟

مردم عموما هنگامی که در اطراف افرادی هستند که به آن ها اعتماد دارند، همانند خود حقیقی خود رفتار میکنند. این به دلیل آن است که اغلب مردم هنگامی که با دوستان نزدیک یا اعضای خانواده خود هستند آزاد و آزاد می‌شوند. با این حال، برخی از افرادی که به دنبال درمان هستند در واقع ممکن است در اطراف عزیزانشان احساس ناراحتی بکنند. مشاوران بهداشت روانی تشخیص می‌دهند که ایجاد رابطه درمانی نزدیک،ضروری است  برای کمک به مراجعان برای ریلکس کردن، کاهش مقاومت مراجع و صحبت صادقانه در مورد مسائلی که بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد، ضروری است.

چندین فاکتور وجود دارد که ممکن است باعث شود مشتری در طی درمان احساس تنش و بی اعتمادی کند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • سابقه آسیب

  • داشتن تجربه گذشته منفی در درمان

  • احساس اینکه انگار او برخلاف میلش مجبور به درمان شده است

  • ترس از قضاوت توسط درمانگر اگر فلان چیزها را به او بگویم

  • تجربه برخی شرایط بهداشت روان مانند اضطراب

  • احساس ناراحتی در اتاق درمانی

  • انگ اجتماعی همراه با درمان

تخمین زده می شود که ۲۰٪ از مراجعین درمان را زود ترک می کنند ، زیرا به سختی می توانند احساسات خود را باز و به اشتراک بگزارند. بنابراین درمانگران برای تقویت اتحاد درمانی چه کارهای خاصی می توانند انجام دهند؟ این ده پیشنهاد را در نظر بگیرید:

  1. اطمینان حاصل کنید که مراجع احساس راحتی می‌کند و از نظر فیزیکی راحت است.

  2. به رابطه درمانی فرصت کافی برای توسعه دهید.

  3. از قضاوت در مورد مراجع خودداری کنید.

  4. احساسات شخصی خود را تحت کنترل داشته باشید

  5. قبل از شروع جلسه درمان سوالات خود را برنامه ریزی کنید

  6. شیوه ای که سوالات را میپرسید متنوع کنید.

  7. به مراجع این احساس را بدهید که به خوبی حرف هایش شنیده میشود.

  8. دریابید که مشتری می خواهد در درمان به چه چیزی برسد.

  9. بر نیازهای مراجع تمرکز کنید.

  10. در درمان گرمی، همدلی و دلسوزی نشان دهید.

 

 

منبع

یک دیدگاه

  1. ممنونم بابت مطلب بسیار مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *